lunes, 18 de diciembre de 2006

MARKETING I PATAFISICA

Sí, jo també he acceptat (en privat, tinc una reputació outsider que preservar) que les campañes publicitàries de BMW són "lo más", tralalí. Pero em nego a pensar que un àmbit tan noble i digne com la publicitat i la comunicació en general hagi de ser forçosament neta, sinuosa i lírica. I, sobre tot, que hagi de ser raonable i sensata. Si aspectes més crucials encara de la nostra societat ja fa temps que han deixat enrere el sentit comú (la política, l'urbanisme, la sanitat, el col·leccionisme, la sobretaula televisiva), no entenc com el món de la publicitat no pot fer el mateix i endinsar-se de forma decidida en el dadá i la patafísica. Sembla que aquesta missió ha estat asumida tan sols per inciatives individuals i pelegrines, ments preclares que han entés que la única solució a tot plegat és la més absurda. N'adjunto unes mostres. Òbviament, no diré d'on les he tret, no fos cas que trobessin la web i ja no quedessin esmaperduts amb l'inaudit de les meves tovalles, vull dir troballes. I com deia Tristan Tzara, malgrat tot, em continuo considerant una persona molt simpática.



No hay comentarios: